Rosnąca baza klientów Play w I kwartale 2019

Każda z sieci komórkowych wraz z biegiem czasu się rozwija. Pomaga to w ciągłej ulepszaniu oferty oraz jest skutecznym sposobem na pozyskanie klientów. Nie inaczej jest z siecią Play. Uważana jest za jedną z najlepszych w naszym kraju. Oferta, którą nam oferują jest niezwykle bogata. Na przestrzeni lat była stale wzbogacana, jednak rok 2018 to czas wielkiej rozbudowy tej sieci.

Coraz lepsze zarobki Play

Play coraz lepiej zarabia, a początek 2019 roku robi ogromne wrażenie, jeśli chodzi o wyniki finansowe P4. Odpowiedzialni są za to klienci co oznacza, że z czasem jest ich coraz więcej. Teraz warto przyjrzeć się nieco bliżej liczbie klientów. Weźmy pod uwagę koniec I kwartału 2019 roku. Wówczas liczba kart SIM w sieci Play wynosiła 15,032 mln. Oznacza to delikatny spadek w stosunku do I kwartału 2018 roku, a wynosi on 0,9%. Za to wzrosła liczba aktywnych kart SIM. Wzrost wynosi 2,3% co daje łączną liczbę 12,66 mln kart. Wydaje się, jednak że najważniejsza dla samego operatora jest liczba klientów abonamentowych Play.

Klienci abonamentowi Play w I kwartale

Na koniec I kwartału 2019 roku było ich 9,917 mln. Dla porównania rok wcześniej liczba ta wynosiła 9,590 mln klientów Play. Warto zwrócić uwagę na to, iż liczba ta stale rośnie. Znacząco zmniejszyła się liczba klientów na kartę, co pokazuje że coraz większa liczba osób decyduje się na zakup abonamentu u operatora Play. W pierwszym kwartale wynosiła ona 5,115 mln klientów, natomiast przed rokiem było to 5,586 mln osób. Jednak, jeśli chodzi o spadek klientów na kartę w Play nie ma nic w tym dziwnego, gdyż maleje ona sukcesywnie od około 3 lat. Delikatny wzrost tego typu klientów odnotowano jedynie w III i IV kwartale 2017 roku.

Wyniki finansowe Play za I kwartał

Teraz przyjrzymy się bliżej finansom Play. W I kwartale roku 2019 przychody wyniosły 1,686 mld zł. Rok wcześniej było to o 3% mniej. Z kolei wartość wskaźnika EBITDA to 576 mln zł co jest wzrostem, aż o 11,2% w stosunku do roku poprzedniego. Bardzo wyraźny progres można zauważyć, jeśli chodzi o zysk netto na koniec I kwartału 2019 roku. Wyniósł on 214 mln zł. Co roku wzrost ten wynosi 39,7%. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że inwestycje gotówkowe przy takim zysku wynoszą tylko 238 mln zł.

Dane komórkowe Play w I kwartale

W sieci Play zużycie danych komórkowych również stale rośnie. Klienci abonamentowi w I kwartale 2019 roku zużywali 7,35 GB Internetu, natomiast Ci na kartę 3,41 GB. W dalszym ciągu sieć buduje kolejne stacje bazowe. Nie jest to już, jednak tak duża ilość jak choćby przed rokiem. W I kwartale tego roku uruchomiono 121 nowych stacji, natomiast rok temu było ich 201. Liczba nadajników sieci Play wynosi obecnie 7124. W zasięgu LTE znajduje się 97,4% populacji z kolei z sieci 5G Ready korzysta 11% klientów.

Nowe usługi sposobem na klienta

Wzrost liczby klientów bez wątpienia uzależniony jest od tego, że na rynek komórkowy wprowadzane są nieustannie nowe usługi, które powodują coraz większe zainteresowanie siecią Play. Przykładowo usługa Play Now TV została wprowadzona stosunkowo niedawno. Sprawdziło ją 9 tysięcy testerów i eksperyment ten miał pozytywne opinie. Około 90% osób było zadowolone ze sposobu podłączenia i konfiguracji urządzenia. W dodatku platforma Android TV również spotkała się z pozytywnymi opiniami. Ponadto pojawiły się plany na to, aby w najbliższym czasie wyłączyć roaming krajowy w całym Trójmieście. Sieć Play w planach ma również to, żeby do końca tego roku dostęp do sieci 5G Ready posiadało 40% populacji. Odnotowano spadek sprzedaży ilości smartfonów. Według niektórych spowodowane jest to tym, że duża ilość osób czeka właśnie na szersze wprowadzenie sieci 5G. Sieć Play ma w planach podniesienie abonamentu, podobnie jak to miało miejsce u konkurencji. Klienci coraz chętniej decydują się na większą ilość usług w abonamencie.

Rosnąca baza klientów Play w I kwartale 2019
5 (100%) 3 ocena/y