Ubezpieczenie telefonu. Jakie jest najlepsze?

Jak pokazują najnowsze badania, przeciętny użytkownik, tylko w ciągu jednego dnia sięga po swój telefon blisko 200 razy. Nie ma się zatem czemu dziwić, iż każde uszkodzenie urządzenia, staje się prawdziwą tragedią, która potrafi nie tylko skutecznie zepsuć humor, ale również pozbawić tak wygodnego „kontaktu ze światem”. Wśród wielu firm, popularną opcją staje się zatem ubezpieczenie telefonu, które obecnie cieszy się niemałą popularnością. Czy jest ono jednak potrzebne? Czy warto inwestować dodatkowe fundusze w oferty Towarzystw Ubezpieczeniowych? A może lepiej skupić się na rozwiązaniach oferowanych przez popularne telekomy? Artykuł ten jest próbą odpowiedzi na powyższe pytania oraz krótkim zestawieniem propozycji od najpopularniejszych operatorów komórkowych w Polsce. Poniżej krótki opis tego, co może zaoferować Orange, Plus, Play i T-mobile.

Ubezpieczenie telefonu w Orange

Orange proponuje swoim klientom ubezpieczenie telefonu już przy podpisywaniu umowy abonamentowej. Należy przyznać, że jest to wygodna opcja, pozwalająca na uzyskanie kompleksowych usług. „Bezpieczny smartfon” to trzy warianty, różniące się nie tylko miesięczną opłatą, ale przede wszystkim ochroną, jaką dają. Oczywiście należy pamiętać, że wszystkie opcje dotyczą wyłącznie urządzenia, a nie akcesoriów jak ładowarka czy bateria.

  • Standard, czyli podstawowa wersja, która kosztuje miesięcznie 7,99 złotych. W ramach usługi telefon ubezpieczony jest od kradzieży, uszkodzenia wyświetlacza jak i wykonywaniem nieautoryzowanych połączeń do kwoty 4000 złotych. Wkład własny, jaki musi ponieść klient wynosi 99 złotych.
  • Komfort, wersja nieco bardziej zaawansowana, która oprócz opcji dostępnych w standardzie, uwzględnia również ubezpieczenie na wypadek zalania urządzenia. Koszt własny użytkownika, jest taki sam, jak w przypadku podstawowego wariantu, z tą różnicą, iż miesięczna opłata wynosi 14,99 złotych.
  • Premium to najbogatsza oferta, kosztująca miesięcznie 18,99 złotych. Użytkownik, poza wspomnianymi powyżej sytuacjami zyskuje ochronę przed kieszonkową kradzieżą. Choć jest to wariant najwyższy, klient musi liczyć się z wkładem własnym w kwocie 99 złotych.

Orange podkreśla, iż ilość napraw urządzenia nie może być wyższa niż dwie na rok.

T-mobile i „Ubezpieczenie urządzenia Basic”

Koszt ubezpieczenia telefonu w T-mobile wynosi miesięcznie 9,50 zł. Ochrona działa w przypadku zalania i zatopienia smartfona. Ponadto operator proponuje naprawdę uszkodzeń, które nie są objęte gwarancją producenta, o ile ich łączna suma, nie przekracza 1000 złotych na rok. Co więcej T-mobile oferuje naprawę w ciągu pięciu dni roboczych, a także odbiór uszkodzonego telefonu w ciągu 24 godzin ( bez dodatkowych opłat).

Ubezpieczenie telefonu w T-mobile

Ubezpieczenie telefonu w sieci Plus

Ku wielkiemu zaskoczeniu niektórych użytkowników, Plus jako jedyny z największych telekomów nie oferuje swoim klientom żadnego ubezpieczenia smartfona. Jedyną opcją, dostępną u tego operatora jest usługa „Serwisu wyświetlacza”, kosztująca miesięcznie 4,99 zł. W tej cenie, każdy klient może liczyć na darmową naprawę bądź też całkowitą wymianę wyświetlacza na terenie całego kraju. Pytanie tylko, czy zamiast miesięcznych kosztów nie lepiej zainwestować w porządne etui i szkło hartowane na ekran?

Play i najbogatszy wybór ubezpieczenia

Oferta ubezpieczenia telefonu w Play operatora jest najbogatsza ze wszystkich popularnych telekomów. To użytkownik decyduje, w jakiej formie ma odbywać się ochrona jego urządzenia ( i która z firm ma się tym zajmować). Wśród dostępnych opcji istnieje możliwość wyboru poszczególnych z nich, bądź zdecydowanie się na kompleksową usługę. Licząc jednak, iż klient zainteresowany jest całością, warto zwrócić uwagę na opcję „Bezpieczny telefon” proponowaną przez MetLife. Tutaj również pojawiają się aż trzy warianty do wyboru, które zasadniczo różnią się zakresem ochrony oraz miesięczną opłatą.

  • Najniższy pakiet, kosztujący 9,99 złotych w skali miesiąca stanowi dedykację dla wszystkich urządzeń, których wartość nie przekracza 900 złotych. Podstawowa ochrona oscyluje jednak nad pojedynczymi zdarzeniami jak np. zalanie urządzenia bądź uszkodzenie wyświetlacza. Wkład własny ponoszony przez użytkownika wynosi 49 złotych.
  • Optymalne rozwiązanie, stanowiące drugi w kolejności pakiet, przeznaczone jest dla urządzeń o wartości nie większej niż 1500 złotych. Jego miesięczny koszt wynosi 17,99 złotych i obejmuje nie tylko zalanie urządzenia bądź zbicie wyświetlacza, ale również ochronę przed kradzieżą. Niestety, również w tym przypadku konieczny jest wkład własny klienta, o wartości 99 złotych.
  • Wariant najbogatszy pod względem oferty to koszt 34,99 złotych miesięcznie. Jest propozycją dla użytkowników najdroższych smartfonów, których wartość przekracza 1500 złotych. I w tym przypadku wkład własny nie należy do najtańszych i kosztuje 149 złotych.

Ubezpieczenie telefonu w Play

Wszystkie warianty, opisane powyżej obejmują wyłącznie dwa zdarzenia w skali roku. Osoby nieuważne, które mają częstsze problemy ze swoimi urządzeniami, muszą więc radzić sobie samemu (oczywiście po przekroczeniu dwóch napraw).

Czy użytkownicy smartfonów mają jakieś alternatywy, które wydają się bardziej korzystne, od opcji, zaproponowanych przed telekomy? Okazuje się, że jest ich całkiem sporo, dlatego przed podjęciem konkretnej decyzji, warto uważnie rozeznać się w temacie.

Klikochron, czyli pełna ochrona dla właścicieli telefonów komórkowych.

Należy przyznać, że obecnie Klikochron jest jedną z najbardziej rozbudowanych ofert, dedykowanych wszystkim użytkownikom telefonów komórkowych. To typowe ubezpieczenie urządzenia, znacząco odbiegające od propozycji popularnych operatorów. Choć koszty takiego zabezpieczenia nie należą do najtańszych, klient otrzymuje pełną paletę możliwości, z których warto skorzystać.

Klikochron - ubezpieczenie telefonu

Firma nastawiona jest na sprzedaż polis, dotyczących zarówno urządzeń zakupionych na własność, jak i tych dostępnych w ramach umowy abonamentowej. Wystarczy tylko zgłosić chęć takiego ubezpieczenia, maksymalnie w czasie trzech miesięcy od zakupu telefonu. Co ważniejsze, oferowana wartość odtworzeniowa urządzenia, uzależniona jest od jego wieku. 

Dla wszystkich telefonów, które mają do sześciu miesięcy, kwota ubezpieczenia wynosi 100% wartości początkowej, w przypadku urządzeń mających od pół roku do 12 miesięcy wartość ta wynosi 80% ceny rynkowej, od 12 do 24 miesięcy użytkowanego telefonu gwarantowana kwota ubezpieczeniowa to 60% wartości urządzenia, a wszyscy użytkownicy, posiadający telefony od 24 do 42 miesięcy, mogą liczyć na wartość odtworzeniową wynoszącą 40%. 

Ochrona w przypadku tej firmy dotyczy niemalże wszystkich możliwych zdarzeń i wypadków, do których zaliczyć można uszkodzenie wyświetlacza, zwarcie, zalanie, pożar, kradzież, jak również awarię w skutek nieprawidłowego użytkowania. Co więcej, wartość składki jest podyktowana wyłącznie wartością samego urządzenia:

  • telefony do 1100 złotych posiadają składkę roczną w wysokości 174,95 złotych;
  • urządzenia w przedziale od 1100 do 2200 złotych mają składkę roczną o wartości 239,95 złotych
  • smartfony od 2200 do 3300 złotych muszą liczyć się ze składką roczną w wysokości 309,95 złotych,
  • telefony, które kosztują od 3300 do 4400 złotych mają przydzieloną składkę roczną w kwocie 349,95 złotych
  • natomiast urządzenia najdroższe, oscylujące w granicach 4400 do 6600 złotych mogą zostać ubezpieczone za roczną składkę w wysokości 419,95 złotych.

Należy jednak pamiętać, że podobnie, jak w przypadku oferty telekomów, tak i tu właściciel urządzenia musi liczyć się z wkładem własnym, który w przypadku najtańszego urządzenia wynosi 130 złotych i wzrasta wraz ze wzrostem ceny rynkowej smartfona.

Inne propozycje ubezpieczeń telefonu, oferowane przez Elektromarkety (jak MediaMarkt, RTV Euro AGD itp.)

Niemalże wszystkie elektromarkety w Polsce oferują swoim klientom usługę, stanowiącą przedłużenie gwarancji danego urządzenia. Zwykle może to nastąpić na etapie zakupy, jednak w niektórych przypadkach klient na podjęcie decyzji ma aż 12 miesięcy od dokonanej transakcji. Tak naprawdę jest to jednak ubezpieczenie telefonu, podpisywane na drodze klienta i elektromarketu, który w takiej sytuacji jest po prostu pośrednikiem pomiędzy zainteresowanym a ubezpieczycielem.

Wiele osób zastanawia się nad taką opcją, jednak skutecznym zniechęceniem są przede wszystkim wysoki koszty takiej ochrony, nierzadko przekraczające nawet 10 % wartości danego urządzenia. Co więcej, OWU posiadają w sobie wiele nieścisłości i kruczków, dających spore pole manewru firmie ubezpieczającej. Dlatego przed podpisaniem umowy tego rodzaju, należy dokładnie i szczegółowo zapoznać się z jej warunkami, a także dokładnie przekalkulować, czy opcja ta jest faktycznie rozwiązaniem przydatnym , a przede wszystkim opłacalnym.

Lepiej chyba poszperać w internecie, poszukać forów, na których można uzyskać fachową pomoc osób „siedzących w temacie” bądź odwiedzić kilka firm ubezpieczeniowych, aby mieć jakieś porównanie.