Strony internetowe operatorów. Który operator ma najlepszą stronę www?

Telefonia komórkowa określana jest jako infrastruktura telekomunikacyjna, której główną funkcją jest umożliwienie poszczególnym abonamentom połączenia w formie bezprzewodowej. Cała wyżej wymieniona czynność odbywa się na obszarze złożonym z tzw. komórek, będących pod kontrolą anten stacji bazowych. Współcześnie, w Polsce obecnych jest kilka największych operatorów telefonii komórkowej oferujących użytkownikom swoje usługi. Elementem fundamentalnym w zachęceniu klienta do skorzystania ze swojej oferty jest przejrzystość strony internetowej operatora. Strony internetowe sieci komórkowych bardzo się różnią. Który z nich wygrywa w tym rankingu?

Strona internetowa Orange

Orange jest międzynarodową marką usług telekomunikacyjnych, oficjalnie będący częścią francuskiej firmy o takiej samej nazwie. Pochwalić się ona może świadczeniem usług w 35 krajach dla aż 147 milionów klientów. Na Polskim rynku, Orange swój debiut miało 19 września 2005 roku, zajmując obecnie pierwsze miejsce, jeżeli chodzi o liczbę użytkowników (15,9 miliona).

Strona internetowa Orange z pewnością odpowiada współczesnym standardom stylistycznym. Nowoczesne kafelki, do złudzenia przypominające te używane w systemie Windows, oraz minimalizm wszelkich ofert. Witryna tej sieci jest przejrzysta, z czytelnymi 3 zakładkami w górnej części ekranu. Graficy oraz specjaliści od marketingu Orange stawiają na przekaz poprzez proste zdania, które mają zwiększoną szansę na zapadnięcie w pamięć. Produkty oferowane na stronie pokazane są w sposób czytelny, z uwzględnieniem ratalnego sposobu zapłaty. Po wejściu w poszczególny smartfon, mamy możliwość sprawdzenia jego dokładnej specyfikacji, bez uruchamiania zewnętrznych artykułów. Elementem uzupełniającym cały design witryny są wysokiej jakości zdjęcia, zdecydowanie ocieplające wizerunek całej marki Orange.

Strona internetowa Play

Play jest jedną z największych sieci telefonii komórkowej w Polsce, do 2019 roku wygrywając w rankingu największej liczby aktywnych kart SIM. Początek działalności przyjmuje na rok 2007, należy natomiast do Play Communications z siedzibą w Luksemburgu, kontrolowanego z kolei przez islandzko-brytyjską spółkę Novator Partners oraz gracką firmę Tollerton.

Strona internetowa Play stawia na połączenie bieli z drobnymi elementami fioletu – koloru ich marki. Pierwsze wrażenie witryny jest pozytywne, ze względu na odpowiednie dopasowanie kolorystyczne. Kategorie widoczne u góry strony w widoczny sposób pomagają w orientacji na stronie, a zdjęcia znanych osobistości reklamujących tę sieć w pozytywny sposób wpływają na wizerunek całej firmy. Dodatkowym atutem jest dział Play Expert, zawierający merytoryczne artykuły o tematyce smartfonowo-elektronicznej. Minusem samej strony może być mała ilość zdjęć samych ludzi, co stanowiłoby pewnego rodzaju urozmaicenie w fotografiach telefonów. Play w miarę czytelny sposób przedstawia ofertę smartfonów na swojej stronie, jednak należy dokładnie przeanalizować napisaną cenę, aby dokładnie odczytać z niej koszt danego urządzenia. Można odnieść wrażenie, iż kwoty podane są w sposób zawiły, co stanowi pewien minus w odbiorze całej strony.

Strona internetowa T-mobile

T-mobile to międzynarodowy operator telefonii komórkowej, z liczbą kart SIM w wysokości 129 milionów na świecie, co stawia go na 7 miejscu w tym rankingu. Należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Telekom Deutschland, w związku z czym w Niemczej funkcjonuje pod tą samą nazwą. W Polsce pochwalić się może 13,2 aktywnymi użytkownikami

Strona T-mobile posiada zdecydowanie najprostszy design spośród wszystkich wymienionych w tym zestawieniu, co stanowi zarówno atut jak i wadę. Cała witryna zbudowana jest z większych bądź mniejszych prostokątów, przenoszące użytkownika do odpowiedniej kategorii. Zaletą strony T-mobile jest z pewnością fakt, iż jest ona bardzo przejrzysta, co ułatwia ogólną orientację na niej. Stanowi to jednak równocześnie wadę, ze względu na fakt, iż sprawia to, iż jest ona mało atrakcyjna. Proste hasła reklamowe, średniej jakości grafiki – wszystkie te elementy nie przyczyniają się do zwycięstwa w rankingu operatorów o najlepszej stronie internetowej.

Strona internetowa Plus

Plus jest polską siecią telefonii komórkowej z siedzibą w Warszawie, dostępną dla 99% mieszkańców kraju. Na podstawie oficjalnych danych jej właściciela, a mianowicie przedsiębiorstwa Polkomtel sp. z o. o., można stwierdzić, iż sieć ta wypada znacznie gorzej niż jej zagraniczni konkurenci. Liczba aktywnych kart SIM w przypadku Plusa wynosi 10,3 miliona użytkowników, natomiast komercyjne uruchomienie sieci nastąpiło 1 października 1996 roku.

Stronie internetowej Plusa zdecydowanie brakuje designu na miarę dzisiejszych czasów. Nieatrakcyjne rozmieszczenie wszystkich kategorii, fotografii i grafik sprawia, iż witryna ta odstrasza od wykupienia oferty. Zaletą Plusa jest z pewnością dopasowanie kolorystyczne, ze względu na połączenie bieli z elementami barwy zielonej – dominującej w ich logo. Po wejściu w kategorię poszczególnych ofert, prezentowane są one w sposób czytelny, w jasny sposób tłumaczące zasady m.in. abonamentu.

Podsumowanie

W zestawieniu stron internetowych powyższych marek, zwycięzcą rankingu najbardziej czytelnych i atrakcyjnych dla użytkowników stron internetowych zostaje Orange. Sieć ta wyróżnia się połączeniem nowoczesnego designu, wysokiej jakości fotografii i czytelności poszczególnych kategorii. Równie dobrą witrynę posiada Play, który dzięki użyciu koloru białego i przejrzystym umiejscowieniu elementów stawia swoją stronę na wysokim miejscu. T-mobile oraz Plus wypadli nieco gorzej w powyższym zestawieniu, jednak tam także znaleźć można rzeczy świadczące o atrakcyjności strony internetowej.