Cechą charakterystyczną marki Xiaomi jest oszczędność. Xiaomi nigdzie się nie reklamuje i liczy jedynie na dobre słowo samych użytkowników. Nie współpracuje ona z żadnym operatorem komórkowym ani innymi firmami. Jest to niezwykle racjonalne podejście do sprawy. Atrakcyjne ceny urządzeń głównie biorą się z tego, że firma oszczędza na produkcji, marketingu oraz dystrybucji przez co marże są o wiele niższe niż w przypadku konkurentów.

Główne cechy charakteryzujące markę Xiaomi:

  • Niskie ceny telefonów Xiaomi,
  • Wysoka jakość urządzeń,
  • Flagowe modele Xiaomi nie odbiegają od telefonów Samsung czy Apple.

Flagowe modele telefonów Xiaomi

Flagowe modele stoją na tym samym poziomie co smartfony z najwyższej półki u innych producentów. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, że każdy z produktów Xiaomi znajduje się w ofercie około 18 miesięcy. Jest to wystarczająco dużo czasu na stworzenie i wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu, który będzie znacznie lepszy od poprzedniego modelu.

Xiaomi Mi 9

Obecnie najlepszym i zarazem najnowszym modelem smartfona jaki oferuje w sprzedaży Xiaomi jest Mi 9. Nie odstaje on w żadnym stopniu od takich telefonów jak np. Samsung Galaxy S10, a jest o wiele tańszy. Jak widać marka Xiaomi nieustannie i bardzo szybko się rozwija i bardzo możliwe, że osiągnie taki sam sukces na rynku jak Apple.

Artykuły na temat telefonów Xiaomi

[pt_view id=”54e4e194c9″]

Podobieństwa z Apple

Na dzień dzisiejszy jest to jedna z największych firm, jeśli chodzi o producentów smartfonów. Warto zwrócić uwagę na to, że Xiaomi od samego początku było porównywane do firmy Apple, gdyż dostrzegano między nimi wiele podobieństw. Kiedyś nie było to tak popularne, aby poszczególne modele były do siebie aż tak bardzo podobne. Jednak ten fakt nie powinien nikogo dziwić, gdyż sam właściciel mówi o tym, że wzoruje się na firmie Apple, a co więcej podczas prezentacji nowych modeli ubiera się niemal identycznie jak Steve Jobs.

Historia marki Xiaomi

Choć o firmie Xiaomi trudno powiedzieć, że jest nowa to z pewnością robi sporą karierę i wrażenie na konsumentach. Została założona w 2010 roku. Jej założycielem i jednocześnie prezesem jest Lei Jun. Nawet on sam nie spodziewał się, że osiągnie ze swoją firmą tak duży sukces, a na pewno nie w tak krótkim czasie. Warto dodać, iż firma Xiaomi jest warta już więcej niż całe Sony.

W pewnym sensie historia całej marki rozpoczęła się w 2004 roku. Właśnie wtedy Amazon kupił Joyo za 75 milionów dolarów. Joyo było największym sklepem w Chinach z książkami, muzyką i grami. Jedną z osób, która zarządzała tą firmą był właśnie prezes Xiaomi. W tym momencie do założenia dzisiejszej rewelacji na rynku było jeszcze trochę czasu, jednak można przypuszczać, że pieniądze ze sprzedaży Joyo zostały przeznaczone właśnie na stworzenie nowej marki.

Hobby właściciela

Według różnych źródeł sam właściciel miał obsesję na punkcie telefonów i innych urządzeń mobilnych do tego stopnia, że czasami po pracy rozbierał urządzenia innych producentów, aby sprawdzać jak dokładnie są zbudowane. Jednak nie wiadomo czy informacje te są prawdziwe. Był to rok 2010, czyli moment, w którym firma powstała, a już rok później w sprzedaży pojawił się premierowy model Mi 1.